הסכימות שיוסרו כוללות Course Info, Claim Review, Estimated Salary, Learning Video, Special Announcement ו-Vehicle Listing, בעוד Book Actions נותר בינתיים ללא שינוי. הסיבה העיקרית להסרת סוגי הנתונים הללו היא פשוטה – חוסר שימוש משמעותי. לפי הודעת גוגל שפורסמה עוד ביוני, הסכימות הללו לא הביאו ערך ממשי למשתמשי החיפוש.
המשמעות עבור מקדמי אתרים היא כפולה: ראשית, כלים מרכזיים כמו Search Console ו-Rich Result Test כבר הפסיקו להציג דיווחים ובקרות עבור סוגי הנתונים הללו. שנית, האתרים שהשקיעו ביישום סכימות אלו לא יזכו יותר לתצוגות מיוחדות בתוצאות החיפוש.
מהלך זה הוא חלק ממגמה רחבה יותר של גוגל לפישוט ממשק תוצאות החיפוש והתמקדות בנתונים שימושיים באמת. לפי Barry Schwartz מ-Search Engine Roundtable, מקדמי אתרים נדרשים כעת לעדכן ולמחוק שאילתות או אוטומציות המבוססות על נתונים אלו. מי שמייבא נתונים באמצעות API צריך להיערך לכך שהנתונים יהיו זמינים רק עד דצמבר 2025, ולאחר מכן יהפכו לערכי NULL.
עבור קהילת ה-SEO, זהו תזכורת חשובה שעולם הקידום האורגני ממשיך להשתנות. ענקית החיפוש מעדיפה להתמקד בסכימות פופולריות ומועילות יותר כמו FAQ, Product, Recipe ו-How-to. מקדמי אתרים שישכילו להשתמש בסכימות הנכונות יוכלו עדיין ליהנות מיתרונות משמעותיים בתוצאות החיפוש, אך חייבים להיות קשובים לשינויים המתמידים במדיניות של גוגל.



