, -

גוגל משנה את מפת הנתונים המובנים: 6 סוגי סכימות ייעלמו

גוגל משנה את מפת הנתונים המובנים- 6 סוגי סכימות ייעלמו
גוגל משנה את מפת הנתונים המובנים: 6 סוגי סכימות ייעלמו | קרדיט Freepik
בשבוע שעבר, גוגל החלה להסיר דיווח ותמיכה בשישה סוגי נתונים מובנים (Structured Data) שלא יופיעו עוד בתוצאות החיפוש. המהלך, שנכנס לתוקפו ב-9 בספטמבר 2025, משנה משמעותית את האופן שבו מקדמי אתרים מנטרים ומנתחים את הנראות שלהם במנוע החיפוש.
גוגל משנה את מפת הנתונים המובנים- 6 סוגי סכימות ייעלמו
גוגל משנה את מפת הנתונים המובנים- 6 סוגי סכימות ייעלמו

הסכימות שיוסרו כוללות Course Info, Claim Review, Estimated Salary, Learning Video, Special Announcement ו-Vehicle Listing, בעוד Book Actions נותר בינתיים ללא שינוי. הסיבה העיקרית להסרת סוגי הנתונים הללו היא פשוטה – חוסר שימוש משמעותי. לפי הודעת גוגל שפורסמה עוד ביוני, הסכימות הללו לא הביאו ערך ממשי למשתמשי החיפוש.

המשמעות עבור מקדמי אתרים היא כפולה: ראשית, כלים מרכזיים כמו Search Console ו-Rich Result Test כבר הפסיקו להציג דיווחים ובקרות עבור סוגי הנתונים הללו. שנית, האתרים שהשקיעו ביישום סכימות אלו לא יזכו יותר לתצוגות מיוחדות בתוצאות החיפוש.

מהלך זה הוא חלק ממגמה רחבה יותר של גוגל לפישוט ממשק תוצאות החיפוש והתמקדות בנתונים שימושיים באמת. לפי Barry Schwartz מ-Search Engine Roundtable, מקדמי אתרים נדרשים כעת לעדכן ולמחוק שאילתות או אוטומציות המבוססות על נתונים אלו. מי שמייבא נתונים באמצעות API צריך להיערך לכך שהנתונים יהיו זמינים רק עד דצמבר 2025, ולאחר מכן יהפכו לערכי NULL.

עבור קהילת ה-SEO, זהו תזכורת חשובה שעולם הקידום האורגני ממשיך להשתנות. ענקית החיפוש מעדיפה להתמקד בסכימות פופולריות ומועילות יותר כמו FAQ, Product, Recipe ו-How-to. מקדמי אתרים שישכילו להשתמש בסכימות הנכונות יוכלו עדיין ליהנות מיתרונות משמעותיים בתוצאות החיפוש, אך חייבים להיות קשובים לשינויים המתמידים במדיניות של גוגל.

אהבתם? שתפו

פוסטים באותו נושא
איור קונספטואלי המציג את הלוגו של גוגל מטושטש מעט מול אייקון חד וברור של צ'אטבוט AI, כמסמל את התחרות הגוברת וחוסר היציבות בשוק החיפוש

הזעזועים ממשיכים: גוגל עדיין לא התאוששה מעדכוני הקיץ יותר מחודש לאחר שגוגל הודיעה על סיום עדכון הספאם של אוגוסט 2025, השטח עדיין רועד. אנשי SEO

איור מינימליסטי של לוגו גוגל לצד אייקונים המסמלים לחץ משפטי ועדכוני אלגוריתם על רקע קרם לבן

רעידות המשנה בעולם החיפוש: התנודות בעקבות עדכון הליבה לא מפסיקות למרות שעדכון הליבה של אוגוסט 2024 הסתיים רשמית ב-3 בספטמבר, התנודתיות בתוצאות החיפוש ממשיכה להיות

מדורי כתבות ועדכונים
פוסטים אחרונים